Instagram
Instagram

måndag 14 januari 2013

No Leaf Clover II

My last blog "musculus" i stopped writing with the article i named "no leaf clover"...it was when i tried for the millionth time to reach any brand involved in fitness and bodybuilding to get some sort of sponsorship in order to be able to have money for basic stuff i need to compete...

I sent them pictures,explained them my situation and gave them a proposal about this and every single one of them wrote me to fuck off...but you know...using nice words...like...oh,andrija we are so greatful for writing us but unfortunately we don't give sposorship to bodybuilders,or we have enough bodybuilders in team or...this one's good...sure andrija...welcome to our team...i was like...whata fuck...how much money is your welcome worth...and they were like...oh...you ment us to give you money...noo...we can't do that...that's what i call shitting on people with a beautiful smile..

And now,about one and a half year after that i'll try to embarress my self some more and send them my proposal again...hehe...i'm realy funny...but again...i got nothing to loose.so i wrote a text wich my wife trenslated in swedish and sent it to:

mmsports
gymgrossisten
swedish fitness(gasp,better bodies)
wnt
bmr
olymp
dalblads
elitenutrition

so the text goes like this,and while i was in the middle of writting this i even got some answers,hehe...as i said...quite funny:-) 

Hej!

Mitt namn är Andrija Sandor och jag bor i Stockholm. Förra sommaren pratade jag lite med min vän om hur länge jag tränat. Vi kom fram till att i år,2013, har det gått 20 år sedan jag första gången jag klev in på ett gym och började med bodybuilding. Trots detta har jag aldrig haft möjligheten att tävla. Anledningen är ekonomisk, jag hade inte ens råd till the basic stuff man behöver för att tävla.

Förra sommaren hälsade en vän på mig på mitt heltidsjobb och erbjöd mig en chans till att jobba extra och jag tackade ja. Jobbet varade under hela sommaren och på söndagar och innebar att packa frukt för ett företag, det var bra betalt pga OB tiderna och gav mig för första gången möjlighet att samla ihop pengar för en tävlingsstart och jag bestämde mig för att tävla.

Det första jag gjorde var att besöka Delta Gym, det har alltid varit mitt favoritgym och jag ville bli en del av deras team. Vi kom på plats överens om att jag skulle delta i Luciapokalen 2012 och tävla den 10:e december.

Efter 4 månader av förberedelse var det dags att åka till Göteborg, jag hamnade i viktklassen +100 kg seniorer och vann min första tävling!
Jag vägde in mig på 112 kg men när jag väl skulle upp på sen så vägde jag 108 kg.

Alla runtomkring mig var väldigt glada för min skull och direkt efter tävlingen så hade jag en liten photosession med Body Magazine, bilderna kommer att publiceras i samand med tävlingen, kanske tom i nästa nummer.

Hur som helst.. Den första frågan alla ställt till mig efter min vinst var, vad händer nu?? Vilen blir din nästa tävling?
... Och det var precis de här frågorna jag var/är rädd för!

Det är klart att jag tänker/skulle vilja att min nästa tävling var tex SM eller liknande, men eftersom att jag inte längre har något extra jobb som kan ge mig extra pengar så kan jag inte med mitt lågbetalda heltidsjobb tjäna ihop de 15.000 kr eller mer som jag spenderade för att tävla i Luciapoklen.

Min fråga till er är om ni kan tänka er ett samarbete med mig som kommer att gynna båda parter? Det är naturligtvist ni som vet bäst och kommer med förslaget om hur vi an samarbeta, men det vikigaste är att båda parter tjänar på det!

Jag vet att ni får liknande mail dagligen, men jag vill bara säga att det jag visade upp på Lucia med min vinst är bara en liten del av vad jag kan uppnå i framtiden med er support och hjälp.

Jag vill inte uppta mer av er tid och vill bara tacka på förhand för att ni läst mitt mail och hoppas på en snabb återkoppling.

Med vänlig hälsning

Andrija Sandor
 
...and here are some answers...this one is the best...it's from mmsports...
 
Hej Andrija,

Tack för ditt mail och all information. Kul att det gick så bra för dig direkt. Och hoppas att du fick mersmak att fortsätta din satsning. Jag är inte med exakt vad det är du är ute efter. OM det är någon forma av ekonomisk sponsring eller stöd är det tyvärr inget vi arbetar med och har möjlighet att bidra med. Eller gäller det att hitta en förening/företag som du känner starkt för som du vill ställa dig bakom och representera på dina tävlingar 2013?
Ha de gött!
Best Regards / Med vänliga hälsningar
­­­­­­­­­­¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Tim Nygren
 
......................................................................................................................................................................................................
 
Hej Andrija,

Tack för ditt mail.

Vi har nu skickat vidare ditt mail till vår sponsoravdelning som kommer att ta kontakt med dig inom kort om intresse finns.

Ha en fortsatt bra dag.
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar